Sunday 23 December 2012

Peralatan Makanan Haruslah Bersih Sungai Petani

Salam dan selamat sejahtera,
"Bro, tolong syorkan tools EDC (Every Day Carry). Saya buntu bila tengok banyak sangat model yang ada".
Macam nilah bro, hayatilah cerita mengenai saya ini. Kerja saya seharian adalah memeriksa kualiti keluaran mesin di sebuah kilang berdekatan pekan Ipoh. Menurut kata Boss saya, "Sebagai Process Eng., tangan you takkan kotor" tapi menurut pendapat saya pula, kalau tangan langsung tak kotor macam mana nak tau mesin sakit apa?. Jadi setakat kerosakan minor, sikit-sikit memang saya sentuh mesin. Multitool yang menemani saya memang kecil, Leatherman Squirt PS4. Kemana-mana pun saya akan bawa.
Apa yang ada pada Leatherman Squirt PS4?
1) Gunting - Gunting straw anak perempuan bila pergi makan.
2) Pisau - Buka plastik makanan ringan anak-anak saya.
3) Screwdriver - Buka ruang bateri mainan anak saya.
4) Kikir/File - Buang bur/lebihan tajam pada permukaan supaya anak tak cedera.
5) Pembuka botol - Buka tin minuman bila anak saya terpatahkan pembuka.
6) Playar - Buat benda-benda kreatif supaya anak tak bosan semasa di kampung.
Bila waktunya guna untuk repair mesin di kilang? Langsung TIADA! Kalau nak repair mesin, pakai saja tools yang disediakan oleh kilang.
Saya bukan kedekut kepada diri sendiri, sebenarnya produk keluaran kilang saya mengandungi racun, jadi sebab itu saya hadkan penggunaan Squirt PS4 untuk makanan dan yang tersayang sahaja.
Leatherman Blast - Sukar didapati sekarang
Untuk multitool yang lebih besar saya lebih suka guna Leatherman Blast. Ia lebih ringan dan selesa. Kalu ikutkan hati, saya lebih suka Leatherman Wave tapi untuk saya ianya berat dan sangat mengganggu keselesaan jika dibawa ke hulu dan ke hilir. Keselesaan kepada diri sendiri merupakan pilihan utama saya dalam pemilihan tools sebagai EDC.
Pembungkusan dan pos, tambah lagi RM10. Tak kena dengan citarasa anda? Sila call/SMS/Email saya dan beritahu bagaimanakah pisau idaman anda. Siapa tahu mungkin saya dapat membantu. "Apa ertinya kualiti jika mahal sampai tak boleh dibeli"

~pisaubelantara~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...